אני חושב על האמירה חכם עדיף מנביא וגםהרב בניה ינאי:
https://www.youtube.com/watch?v=oOLl6lQW8kA
[דרך אגב, לא טביעת עין ולא סימן עזר ליעקב אבינו להכיר את אישתו]
טביעת עין של חכם במציאה, ראיה פנימית, שפה פנימית יותר שקשה לתקשר
ממש חכם עדיף מנביא, שיש לו ראיה פנימית, ונביא הידיעה היא חיצונית כמו סימן
רב אשי מספקא ליה סימנים אי דאורייתא אי דרבנן
רבה בר בר חנה אירכס ליה גיטא בי מדרשא אמר אי סימנא אית לי בגויה אי טביעות עינא אית לי בגויה אהדרוה ניהליה אמר לא ידענא אי משום סימנא אהדרוה ניהלי וקא סברי סימנין דאורייתא אי משום טביעות עינא אהדרוה ניהלי ודוקא צורבא מדרבנן אבל איניש דעלמא לא
ואולי הסיבה שטביעת עין עוזר רק לחכם, שחכם רואה את הנולד, וחכם רואה מבפנים,
וגם פרשת תצוה, ודברנו על האורים ותומים, מלחמת השבטים עם שבט בנימין. והאורים ותומים נראה טועה באמירתו ׳עלה׳, ואמרנו שהאורים והתומים משקפים את רחשי הלב, ולכן המלך עומד אחרי הכהן, מדבר לעצמו (רמב״ם הלכות כלי המקדש בסוף), והכהן קורא את ליבו, מה הוא רוצה לשמוע, אלא שתהליך של שתי אנשים מחצין את הרחשי לב...
No comments:
Post a Comment