מתני׳
פרת חטאת ששרפה חוץ מגתהוכן שעיר המשתלח שהקריב בחוץ פטורשנאמר (ויקרא יז, ד) ואל פתח אהל מועד לא הביאוכל שאין ראוי לבא אל פתח אהל מועד אין חייבין עליו...
[פרת חטאת עבודתה שרפה (או שחיטה), אע״פ שלא מדובר בשחיטה, אני הייתי חושב שאיסור שחוטי חוץ לפי המקרא היא רק שחיטה והעלאה, וכן המשנה בפרק י״ג, אלא שאני למד מפרת חטאת שכל עבודה היא באיסור, כלומר קדושת מקום עבודה קיימת, או קדושת מקום ללא עבודה. ושריפת פרת חטאת היא פגיעה בכבוד מקום המקדש או פגיעה במקום עבודה...]
[ואפשר שהסבר המשך הגמרא, פרשת המבול, היא הסבר של מקום הטומאה בחוץ לארץ, המייצרת מקום ׳גתה׳, מקום קדוש בארץ על דרך השלילה]
שעיר המשתלח:
ורמינהי
(ויקרא יז, ד) או קרבן שומע אני אפילו קדשי בדק הבית שנקראו קרבןשנאמר (במדבר לא, נ) ונקרב את קרבן ה'ת"ל ואל פתח אהל מועד לא הביאומי שראוי לבא באהל מועדיצאו קדשי בדק הבית שאינן ראויןאוציא את אלו שאינן ראוין
ולא אוציא את שעיר המשתלח שהוא ראוי לבא אל פתח אהל מועדת"ל לה' להוציא שעיר המשתלח שאינו מיוחד לה'
[הגמרא מקשה, מהברייתא שאמרה ׳שעיר המשלח ראוי לבא אל פתח אהל מועד׳]
לא קשיא
כאן קודם הגרלה כאן לאחר הגרלה
אחר הגרלה נמי האיכא וידוי
[וידוי גם יש בה קדושת מקום עבודה, כמו שריפת פרת חטאת]
אלא
אמר רב מני
לא קשיא
כאן קודם וידוי כאן לאחר וידוי: