שוחחתי עם אישתי על לקס פרידמן, שראה נפלאות מרובוט, ובראש שלי דבר הרב שרקי שעו״ז נמצאת תחת כל עץ רעננן, כלומר יש מעין ועליו בנו את מקדש העו״ז, ראו את החיות בעולם וזה הפליא אותם. ולי היה נראה שחיפוש אינטליגנט בדומם גם סוג של אותה תופעה, וכתבתי על מבחן טורינג, שגם שם היה נראה נפלאות ממחשב חכם, אבל לשיטתי הבן אדם השואל את המחשב מוסיף את חכמתו לתוך המערכת הכוללות.
וכן עץ רעננן לעצמו אינו קדוש, אבל כאשר אני מביט עליו אני מוסיף את חכמתי למערכת. עו״ז היא כאשר אני רואה חכמת הטבע ללא אדם, או חכמה זרה לאדם. אבל כל זמן שאני מבין שאני, האדם, חלק מהמערכת זה עבודת ה׳. ולכן קורבן היא הקדשה, האדם מכניס את עצמו לתוך מערכת הקורבן, שבראש שלי תחילת מסכת זבחים, לימודי עם הרב צוריאל לאחרונה, ההקדדשה מתחילה את התהליך, ׳בקדושתייהו׳ שכולל זריקה, ההקדשה יצרה את השם לתנא קמא, ולא הפעולה, כלומר אני ששמתי את חכמתי לתוך המערכת יצרתי את השם החדש, אני, תכולת הקורבן (בהמה למשל), ותהליך ההקרבה בבית המקדש (עולה למשל, שחיטה בצפון...).
וזה נראה לי עכשיו בדברי הרב רפפורט בהלכות מעילה (סוף הפרק)