תענית חלום בשבת, השו״ע פוסק סימן רפ״ח
חייב להתענות ביום ראשון לכפר
אבל הרמב״ם אינו אומר ׳,לכפר׳, וגם בגמרא אין איזכור של המוזג כפרה
הגמרא במסכת ברכות ל א ע״ב למטה, אומרת
תיקון,
תענית לתענית
(ובכלל הסוגיא דנה בתפילה ולא בשבת, הגמרא בשבת י״א אינו מזכיר את התורך של תענית לתענית, רק ההתר להתענות
ולי נראה, שאין הכוונה כמו שהסביר הר׳ בריליאנט, לשיטת תוספות, בנזיר ב׳ ע״ב, שיש מצב שבו יש חובה לעשות איסור
אלא התענית ביום ראשון היא באה לבטא את העונג שבתענית, כלומר לתקן את הביטוי שמעשה התענית בשבת יצר, היה נראה שכאשר הוא התענה, הוא צם ונראה כאילו לא נהנה מעונג שבת
על ידי התענית ביום ראשון הוא מוכיח שאין הצום מבטל את העונג,
וזה מהות התיקון לתענית בשבת
שהוא תיקן את התענית והראה כיצד זה מבטא צורת חיים ולא ביטול עונג
חייב להתענות ביום ראשון לכפר
אבל הרמב״ם אינו אומר ׳,לכפר׳, וגם בגמרא אין איזכור של המוזג כפרה
הגמרא במסכת ברכות ל א ע״ב למטה, אומרת
תיקון,
תענית לתענית
(ובכלל הסוגיא דנה בתפילה ולא בשבת, הגמרא בשבת י״א אינו מזכיר את התורך של תענית לתענית, רק ההתר להתענות
ולי נראה, שאין הכוונה כמו שהסביר הר׳ בריליאנט, לשיטת תוספות, בנזיר ב׳ ע״ב, שיש מצב שבו יש חובה לעשות איסור
אלא התענית ביום ראשון היא באה לבטא את העונג שבתענית, כלומר לתקן את הביטוי שמעשה התענית בשבת יצר, היה נראה שכאשר הוא התענה, הוא צם ונראה כאילו לא נהנה מעונג שבת
על ידי התענית ביום ראשון הוא מוכיח שאין הצום מבטל את העונג,
וזה מהות התיקון לתענית בשבת
שהוא תיקן את התענית והראה כיצד זה מבטא צורת חיים ולא ביטול עונג