Wednesday, May 20, 2015

Coaching מנחה פרטי וכללי

יש לימוד פרטי. אני קורא את הגמרא ואני מבין את משמעות הגמרא מתוך עמדה פרטית.  אחר כך אני מנסה לשכנע את החברותא שלי שהבנתי צודקת. 

יש לימוד עם מנחה. Coaching, המנחה צריך ללמוד את הגמרא כפרט אבל כאשר הוא יושב עם החברותא הוא מבטל את עצמו כפי שיטתו של רב אשלג. הלימוד נעשה כאשר המנחה משקף את הלומד ואינו מבטא את דעותיו. הידע הנלמד כפרט משמש את המנחה ככלי עזר לשיקוף. 

יש לימוד שאני הפרט מנסה להבין את שיטתי מול שיטת השני. אני מנסה לחשוב כיצד חברי רואה את הגמרא. זה שילוב קצת של שתי השיטות. אני פועל כפרט אבל לא הפרט העצמי עם הזהות שלי אלא הפרט של החבר.  

אבל יש לימוד של הרחבת הלב עד כדי איבוד הזהות הנפרדת. ביטול כשיטת הרב קוק. אני רואה את הגמרא דרך השפה הפרטית שלי והזהות שלי ואחר כך דרך הזהות של חברי. ואחר כך זהותם של כל מי שאני פגשתי. ואחר כך זהותם של כל מי שקראתי עליהם. אין לעמדה הפרטי שלי ערך יותר גדול מהעמדה של אחת מהאחרים.

לבסוף הזהות הפרטי מוגדרת על ידי הזהות הכללי. אני מאבד זהות עצמי, אבל אני עדיין קורא את הגמרא בדרך שלי. דבר מפחיד ומפליא! 

-=-=-
עכשיו נראה לי צורך לקשר בין האמירה למעלה לבין כמות האינפורמציה הנמדדת במודל.  האם היכולת למידה שלי גדולה יותר כפרט או כנכלל?

מה המודל שמאפיין כלל לעומת מודל שמאפיין פרט?

מהם שיטות הלמידה שמיוחדות לכלל...בעבר אמרתי קישורים, לאומת פרט הנמצא בעולם העשיה ... וזה פשוט.  אבל עכשיו נראה לי שקיימות שיטות לימוד בעולם האצילות (וכנראה גם בעולם היצירה) לפי ההגדרות של עולמות אלו שתיארתי ...

אולי על ידי התמקדות על מילה או ביטוי בגמרא וכיצד המשמעות של המילה משתנה בין זהות לזהות...