מדוע אני מחפש עבודת המקדש היום?
נראה לי אני מחפש את המקום
להיות במקום, בזמן מרחב מחשבה מעשה, לדעת שאני במקום הנכון, השקט שנוחת עלי
Mapping a kabbalistic lang is just a direct mapping and no learning, should have meaning, but it is two systems with symbols without meaning
Border walls, fall
ניטרול של התנגדות לקורבנות, ופיצול כבוד המקדש מקורבן. העובדה שנוכרי מביא קורבן בזמן הזה מראה שאפדר להביא קורבן
של יהודי שונה מזו של ישראלי - ראה נוכרי המעלה בזמן הזה
Ex. Tefillin, a single one is different
משפט כהן צ״ו - הראי״ה מתחיל עם גדר קדושת מחיצות וקדושת מקום, לשיטתו, שניהם מייצרים אותה קדושה, רק אחת מחזק את השני. אני מגדיר קדושות שונות, ומחיצות ומקום הם שיטות ליצירת קדושה, אבל איזה קדושה נוצרה שונה על הסקאלה.
שיטת התוספות נראה, שרבי יוחנן מחייב שחיטה בזמן הזה
הרמב״ם נראה לא כך, רק העלה
לשיטתנו, הגמרא חילקה בין קדושת המקום לבין קדושת טהרת עבודה זרה
בדרך אגב נראה לי יפה שמרחב הטהור מעבודה זרה היא מרחב שבו בצורה אקיביט עושים עבודה הדומה לזרה אבל היא עבודת הקודש
קדושת המקום היא קדושה לאומית, הירושלמי מנכיח את זה באמירה שארון ברית סימן
לא נראה סביר שאחרי החורבן תהיה קדושה לאומית במקום המקדש, גם אין ארון ברית וגם אין לאום
הגמרא פיתחה את איסור שחיטה בשאלה האם חייב על העלה של דם, נראה לי הדיון הזה אומר שדם חייב כאשר הוא מעלה אבל מצד השחיטה שלו, כלומר מצד הפרת קדושת טוהר עבודה, קדושת עבודה
רבי יוחנן מחייב המעלה בזמן הזה משום שקדושת עבודה, כלומר קדושת עבודה עדיין קיימת
עוד נראה לי שלכן הגמרא לא שאלה המקדיש והשוחט בזמן היתר במות ומעלה בזמן איסור במות, משום שברור שכאשר שחיטה היתה בהיתר, האיסור של מעלה הצומח מתוך קדושת עבודה לא קיימת.
לכן בזמן היתר במות אין צורך בכהן, אין קדושת עבודה.
עוד נראה לי מוכח מדף קט״ו:
השוחט והמעלה, מסכת זבחים - הרב משה יחיאל לוי - 37325379