Saturday, August 17, 2024

המעלה בזמן הזה - עבודה בזמן הזה

מדוע אני מחפש עבודת המקדש היום?


נראה לי אני מחפש את המקום

להיות במקום, בזמן מרחב מחשבה מעשה, לדעת שאני במקום הנכון, השקט שנוחת עלי

Mapping a kabbalistic lang is just a direct mapping and no learning, should have meaning, but it is two systems with symbols without meaning


Walking the heirarchy in a tree enables meaning to manifest

Border walls, fall

Collapse scales

Walls can artifucially separete scales


ניטרול של התנגדות לקורבנות, ופיצול כבוד המקדש מקורבן.  העובדה שנוכרי מביא קורבן בזמן הזה מראה שאפדר להביא קורבן

מה שחסר לנו בבנית בית המקדש היא לא קורבנות אלא מקום לאומי, ואוניברסלי




של יהודי שונה מזו של ישראלי - ראה נוכרי המעלה בזמן הזה

Ex.  Tefillin, a single one is different

Tzizit without tchelet
Mapping a kabbalistic lang is just a direct mapping and no learning, should have meaning, but it is two systems with symbols without meaning

Walking the heirarchy in a tree enables meaning to manifest


משפט כהן צ״ו - הראי״ה מתחיל עם גדר קדושת מחיצות וקדושת מקום, לשיטתו, שניהם מייצרים אותה קדושה, רק אחת מחזק את השני.  אני מגדיר קדושות שונות, ומחיצות ומקום הם שיטות ליצירת קדושה, אבל איזה קדושה נוצרה שונה על הסקאלה.


שיטת התוספות נראה, שרבי יוחנן מחייב שחיטה בזמן הזה

הרמב״ם נראה לא כך, רק העלה

לשיטתנו, הגמרא חילקה בין קדושת המקום לבין קדושת טהרת עבודה זרה

בדרך אגב נראה לי יפה שמרחב הטהור מעבודה זרה היא מרחב שבו בצורה אקיביט עושים עבודה הדומה לזרה אבל היא עבודת הקודש


קדושת המקום היא קדושה לאומית, הירושלמי מנכיח את זה באמירה שארון ברית סימן

לא נראה סביר שאחרי החורבן תהיה קדושה לאומית במקום המקדש, גם אין ארון ברית וגם אין לאום

הגמרא פיתחה את איסור שחיטה בשאלה האם חייב על העלה של דם, נראה לי הדיון הזה אומר שדם חייב כאשר הוא מעלה אבל מצד השחיטה שלו, כלומר מצד הפרת קדושת טוהר עבודה, קדושת עבודה 

רבי יוחנן מחייב המעלה בזמן הזה משום שקדושת עבודה, כלומר קדושת עבודה עדיין קיימת

עוד נראה לי שלכן הגמרא לא שאלה המקדיש והשוחט בזמן היתר במות ומעלה בזמן איסור במות, משום שברור שכאשר שחיטה היתה בהיתר, האיסור של מעלה הצומח מתוך קדושת עבודה לא קיימת.

לכן בזמן היתר במות אין צורך בכהן, אין קדושת עבודה.

עוד נראה לי מוכח מדף קט״ו:

 המעלה מבשר חטאת [וכו']: ת"ר מנין למעלה מבשר חטאת ומבשר אשם ומבשר קדשי קדשים ומבשר קדשים קלים וממותר העומר ושתי הלחם ולחם הפנים ושירי מנחות שפטור ת"ל עולה מה עולה שהיא ראויה להעלאה אף כל שראויה להעלאה מנין שאף היוצק והבולל והפותת והמולח והמניף והמגיש והמסדר השלחן והמטיב את הנרות והקומץ והמקבל בחוץ שפטור ת"ל (ויקרא טז, ט) אשר יעלה עולה או זבח מה העלאה שהיא גמר עבודה אף כל שהוא גמר עבודה:

כלומר העלה בשר פטור, חוץ מקורבן עולה אולי, אבל רבי יוחנן אמר כזית בשר עם עצם חייב, לשיטתי משום שחיטת חוץ ולא משום העלאה


שיטת הגרי״ז -- 
אעפ שנסע אוהל מועד ובדברי הגריז בפרשת במדבר, מסכת זבחים - הרב משה יחיאל לוי - 34493109

השוחט והמעלה, מסכת זבחים - הרב משה יחיאל לוי - 37325379

נראה לי מחזק את האמירה שהעלאה באה מכוח שחיטה