Sunday, August 2, 2015

ריבית, ידע הפרט, מעבר פזה, סינגילורטי

בנושא ריבית:
אחרי שיחה עם חבר במטוס, נראה 
שיש לדון בהלוואה וביריבת כגוף אחתאם יש מקום לחלק ביניהם, אז אין איסור ריביתכגון שכירות של חפץ והחזר של כסף נוסף.
ונראה לי שריבית מוגדרת כאשר הכלי השפעה (לשיטת הרב אשלג), הופכת לכלי קבלהכלומר רק כאשר אותה כלי נהפכת.
ויש מקום לומר שהלווה של כסף היא התחייבות בגוף האדם הלווה, ולכן ההחזר היא הגדלת אותה התחייבות אישיתונוצר מצב שהכלי השפעה ממש נהפך לכלי קבלה (במלווה) וההפך בלווה.

בנושא כלל ופרט:
האם הפרטים בעצמם יש בתוכם 'ידע' על הקשרים?
נניח במערכת של שפה, כל אות היא לעצמהוכאשר מחברים אותיות נברא מילההאם הכלל (המילה) חוזר ומלמד על הפרטבגדר ההפך מהכלל: כל דבר שהיה בכלל ויצא ללמד, יש כלל: כלל שמלמד על הפרט, זה נקרא כלל ופרט, או פרט וכללנדמה לי פרט וכלל, שהכלל מלמד על הפרטהאם זה אותה דברנראה שכן.
ואז יוצא, שהמילה היא הכלל המלמדת על האותיותוחזר כל אות להיות לה 'ידע' על המילהאלא שאין מקום באות לשמור את הידע הזהלכן אי אפשר לומר שבתוך התת מערכת של צורות של אותיות נשמר הקשרים.
לאומת זו, יש מערכות שהצורה הבסיסית גם שומרת את כללי הקשרכל אות נצמד לGRAMMARבמערכת מסוג הזה, (איך קוראים שתי סוגי המערכות), יש מובן לכלל ללמד את הפרט.

בנושא העברת פזה PHASE TRANSITION:
מצד אחד נראה לי עכשיו שאין משהו מדהים, יש מערכת עם הרבה קשרים, ולכן יש המון (לא לינארי) אפשרויות, וכאשר יש שינוי יחסית קטן, יש השפעה גדולהלמשל, רשת עם מוקדים (NODES) שמחוברים כך שנוצרים שני רשתות, והיכולת העברת מסר בין שני הרשתות תלוי בכמה קשרים בודדיםכל זמן שהקשרים הבודדים נמצאים כמעט ואי אפשר לחוש את הFRAGILITY של המערכתאבל שינוי קטן, שבירת הקשרים הבודדים האלו, יש לה השפעה גדולה שהרשת מתפרקת לשתי רשתותשינוי פזהאבל זה לא נראה לי סוד מי יודע מה.
השאלה מתי פרטים נהפכים לכלל נראה כל כך קשהכמו השאלה מתי יש שינוי פזה לפרטים להפוך ליצור חיאבל שני תשובות בדברא) נראה שלשיטתי אסור לדבר על מעבר חד בין שני מצבים, פרטים שאינם חיים למצב של יצור חיאלא יש כל מיני דרגות של חיותכמו שיש אפשרות להגדיר את כמות הפירושים האפשריים (לפי שיטתו של ECO) על ידי הגדרת כמות האינפורמציה, כך אפשר להגדיר כמות החיות, ויש דרגותודי ברור כיצד אפשר להגדיל את החיות ביצורב) יוצא שכך אפשר להגדיר שלב אחר שלב, כיצד הפרטים נהפכים לכלל, ואין תהליך של מעבר פזההראיה החיצונית העילית היא מתעהומשום שהרואה, המביט מבחוץ יש לו הגדרות מעשיות, עולם המעשה, הוא מאציל מידיעתו ומגדיר שינוי פזה, הכלל, היצור עכשיו יכול להפיק דבר שהפרטים לא יכלו
אז האם יש שינוי פזה או אין?
נראה שהשינוי האמתי היא האם נמצאים בעולם המעשה, ואז נראה כמו שינוי פזה, או נמצאים בעולם הבריאה וכל דבר מתקדם שלב אחר שלב.

בנושא SINGULARITY:
נראה שהטענה מבוססת על ההנחה שהאנושות אינה מתקדמת באותה מהירות כמו שהמחשובוזה נובע בטעות בנקודת תצפיתהאדם רואה מתוך המערכת  אנושי ומודד את אינפורמציה, ורואה שיש התקדמות, הגדלת אינפורמציה, אבל אין הוא חושב שההתקדמות בקצב של המחשובאולם המדד של קצב המחשוב היא מחוץ למערכת. האדם מודד את המחשוב כאשר הוא מחוץ למערכת המחשוב.

חזרנו לריבית:
יוצא שלשיטת הרב קוק, ריבית אינה דין בכלי קבלה וכלי השפעה, אלא בראיה משלובת בתוך המערכת וחוצה להכאשר הלווה משלם ריבית, המערכת הראשונה של ההלוואה מתקפלת לתוך מערכת העילית יותר הכולל את התשלום הריבית.....