נראה לי שכל הדין אמור רק כאשר רעך אינו יכול להציל את עצמו, ראה חברו טובע וכדומה, אבל כאשר רעך יש לו כוחות להציל את עצמו אין חובה כלל. וזה נראה די מפורש בהלכה שחברו חייב להחזיר לו הוצאות הצלה
ועוד נראה לי שדין רעך ממעט, רק הקרוב לכך, וכן הדין לגבי הצלה עכו״ם אינו בחובת לא תעמוד על דם רעך
ועוד מעניין שהברייתא אומרת ׳חברו׳ כלומר הקרוב אליו ממש
ועוד נראה לי שדין רעך ממעט, רק הקרוב לכך, וכן הדין לגבי הצלה עכו״ם אינו בחובת לא תעמוד על דם רעך
ועוד מעניין שהברייתא אומרת ׳חברו׳ כלומר הקרוב אליו ממש