אני מקשיב פה:
https://www.youtube.com/watch?v=AWc9Bs71HbY
minute 26 -
לכל המצוות יש בהכרח טעם... ואילו הפרטים שלהן הם אשר עליהם נאמר שהם בגלל הציווי בלבד... לציווי להקריב קורבנות יש תועלת רבה ברורה, כמו שאני עתיד להבהיר. אך שקורבן זה כבש וזה איל ושמספרם מספר מסוים, לזאת לעולם לא יינתנו טעמים. לדעתי, כל מי שיתעסק במתן טעמים למשהו מפרטים אלה הוזה הזיה ממושכת, שלא יסיר בה אבסורד אלא יוסיף אבסורדים. מי שמדמה של(פרטים) אלה אפשר לתת טעמים, רחוק מן האמת כמי שמדמה שלמצווה בכללותה אין תועלת מציאותית (מורה נבוכים חלק ג פרק כו).
בהינתן ריבוי פרטי מצווה, באמת כפי שהרמב״ם אומר אפשר ליצור הזייות שונות אין סוף
זה מערכת של תצפיות בלתי תלוייות
אבל ככל שיש תלות בין התצפיות כמות הפירושים קטן, זה דברים שכתבתי הרבה בהתחלה
כאשר הרמב״ם אומר שאין אפשרות לרדת לפרטים, הכוונה לשיטתי היא שאין יכולת להטיל את הפרטים למרחב קבוע, embedded space.
אבל, כאשר אני חוקר את היחסים בין הפרטים, אני מיצר חיבורים בין הפרטים, יש יכולת לומר דברים יחסים.
מדוע שבעה פרים ולא שבעה כבשים, בצורה אבסוליטית אין דרך לענות. אבל אפשר למצוא דוגמא שלישית, כמו שציינתי, שלוש מאפשר מערכת יחסית, ואז אפשר לשואל מה יותר דומה למה, יש גם פר של ציבור, יש גם כבש של התמיד וכן הלאה, ואז אפשר לומר אמירות יחסיות.