מקשיב לשיח, היום?
דר איתן מציג שתי גישות, גאולה בתהליך רציף, דתי לאומי, אתחלתא דגאולה מול גאולה פתאומית
נראה לי שהכוונה היא תהליך דתי לאומי תלוי בפעולות ומעשים שלנו ואילו תופעה משיחית הקורה מלוץ לרצף היא מעל הטבע ומחוץ לפעולות שלנו
כנראה לשיטתו אנחנו פועלים במישור אחד, למשל דתי, מצוות מעשים טובים והקבה פועל במישור שני פוליטי משיחי
אבל נראה לי שליטתי שמעבר פזה היא תהליך טבעי שבוקע ועולה מתוך עמל רב, יצירת אינפורמציה
לשיטתי אנחנו פועלים באותה מישור שבו נראה את התופעה הלא רציפיה, למשל אנחנו משקיעים בשכנות טובה ליצור מצב של ועשית הישר והטוב, בבא בתרא, מזה יבקע מציאות חדשה מעל היכולות שלנו והכוח המשיחי ימשוך אור מקיף לתוך המערכת ותהיה מעבר פזה משכנות ללאום
או אנחנו נפעל בלימוד תורה, עמל רב, וניצור לימוד של תורה דיליה, וכל יחיד יפתח את התובנות האישיות ויעבד על העצמה אישית ומתוך התקשרות עם השני ניצור שפה חדשה ללמודנו, שפת השותפות בבא בתרא ושפת הציבור, ומתוך זה יבקע ויעלה תורה חדשה תורת ארץ ישראל, ונביא קורבנות, הקדשה בהיתר במות והקרבה בתוך המקדש