הרב רפפורט שאל, מהי הדרך שבו פוגשים מערכת חיצונית, למשל כיצד הגר שבא להתגייר צריך לדעת מה זה הקב״ה, מה זה להיות יהודי, הרי אין לא שפה משותשפת?
שאלה דומה היא כיצד אפשר לצוות על אמונת ה׳, מי מצווה? נדמה לי שהר׳ חסדאי קרשקש שאל את השאלה הזו, וגם ראיתי לאחרונה בספרו של חכם יוסף פאור, ובזמנו עניתי שקרית שמע היא פעולה שיוצרת את היכולת לחיוב מצוות. קודם קבלה של תורה שבכתב, דבר חיצוני לאדם (דברת בם, תפילין, מזוזה), ומתוך הקריאה החיצונית, ללא תורה שבעל פה כביוכל, נוצרת מציונות של מצווה, חיצונית לאדם. ומזה נוצר שלב שני של חיוב, המצווה על קיום מצוות (פרשה שניה...)
Now I am thinking that RandomForest provides a good analogy
https://dataanalyticsbook.info/chapter-4-resonance-bootstrap-random-forests.html
---
חסדאי קרשקש
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%A1%D7%93%D7%90%D7%99_%D7%A7%D7%A8%D7%A9%D7%A7%D7%A9
— אור השם מאמר ב, כלל ה, פרק ג
--
https://hebrewbooks.org/31276
The idea of randomness is an anathema for R. Creseques
--
So maybe the external feedback is not to create an outside system to self-reflect, but rather to create an ensemble of experts. This reminds me of what I wrote here about the two stage learning/free will:
https://ashlag-cause-and-kook-affect.blogspot.com/2018/07/information-flow-in-complex-systems-how.html
יוצא של כל גר לומד הלכות שונות. כמו ב RandomForest ונוצר קהילות של גרים עם תפיסה דומה של יהדות, ואולי יצירת הקהילה היא אחד מהיעדים