דברתי עם אישתי לגבי קדושת הארץ -- ביאת כולם.
ועכשיו נראה לי שקורבן ציבור אין בה הקדשה של הציבור, אלא משהו אחר
יש מימד של קדושה שבאה מתוך הקהל, כמו שיחיד מוסיף ערך למערכת מבחוץ על ידי נפשו היחודית, כך הקהל מוסיף קדושה ממערכת חיצונית.
כמו שהרמב״ם בספר ראשון, פרק 40-41-42 המדבר על נפש רוח נשמה, שרוח זה הדבר שנשאר אחר שהאדם גופו עובר מהעולם, והבנתי היא שהרוח היחודית של האדם זה החידוש שהאדם הביא מבחוץ לתוך המערכת, כך הקהל משאיר רוח אחריו, צריך להבין מה זה....
איפה הרמב״ם מדבר על קדושת הקהל, מקום הקהל, בית המקדש, במורה נבוכים?
No comments:
Post a Comment